Thursday 21 July 2011

Ramadhan and Syawal


     Hi , blog . ta sgke taw aku pejam celik pejam celik da na mcok smggu da kenn . lagy sehary jek aku kad umah nie . lepas nie da blek mlake smule . hai . rase kejap jeh kenn . rase tana blek sane pown ade . mklomlah bak kate org baek dduk umah sndri kenn . rase kejap jek cuty aku da na abes . boring nyer lha kenn . korang , da ta lame da na PUASA kenn and then RAYA . beto ta ? kejap jeh kenn mase belalu ? tapy aku ta habes ganti puase lagy taw . baru ganti 2 ary . ibu aku pown da byak kaly ingat kenn . ta tao lha knp ngan aku taon nie . mybe pasal ta dduk kat umah , to yang susah sgt na puase . tapy tape . aku try jugak ganti sampai abes .

       Bile engat-2 blek kesah time puase mase kecik-2 kelaka kenn ? ade yang ponteng puase , ade yang cube na curi-2 makan . cam org salu kate puase yang-2 yok pagy-2 buke priuk . hahah . pasto ade yang mlam raye maen mercun bukan solat terawih . lagy-2 if buda lelaky kenn .nakal dye lebih skit . heheh . naty msty aku mish na berbuke dgan family aku , na pegy solat terawih dgan fmily aku . yelha . mceng-2 da jaoh kenn . ckap psal puase mesti korang teringat and ta saba na raye plak kenn . taon nie aku ta beli lagy baju raye . ta prepare pape . ibu aku yang pening . yelha . anak-2 sume jaoh , camner na beli baju yang tempah . jenis ibu aku dye ta suke beli baju yang da siap nie . bak kate ibu aku , susah kenn jea nanti na otter-2 . yelha . aku bukan tinggi sgt and bukan besa sgt pown . tapy ary to ibu aku cakap taon nie terpkse lha beli yang da siap baju raye bab tade mase na blek-2 buad baju . ary to ade jgak lha belek-2 baju raye to . pink kaler lagy . heheh . bler tgok hrge dekat 3oo kenn . bapak mhal kau . heish . tapy aku na jgak baju to . cantek sgt lha . kaen lmbot plak to . [ berangan ] 


      Taon nie of cos byak tmpat yang aku beraye , 1st harus lha umah sndri . 2nd umah moyang aku . 3rd kmpong aku kad pontian . 4rd umah mak aku ( nenek ) 5th umah mmber-2 6th umah mak boyfiee aku [ maybe ] and lastly umah aku at mlake . hahah . tapy kenn yang ta best nyer taon nie duit raye comfom da kurg kenn . yelha , umo da genap 18 , sape jea lhha na kasi duit raye lagy . ish . ta best nyer jadi buda besa . hahah . pasto taon nie cuty smggu jeh foe aku braye . to pown taleh na enjoy sgat becoz aku akan hadapi FINALEXAM after cuty raye . wahh . comfom depress jeh thats time . ha . da lha korang . maken pnjang aku story , mken melalot kang . next post lha nanti aku story mory lagy kayy ! 
selamatmenyambutRAMADHANal-mubarak ! !

thanksyou for your reading . hihi :3